Czy ukryta perswazja zaczyna się w głowie?

Wszystko co obecnie masz, co mieć będziesz, co zrobisz, czego doświadczysz – uzyskasz wraz z innymi ludźmi i dzięki nim.
Perswazja to samo życie.

Perswazja jest wszędzie wokół nas!

Na przykład w świecie sprzedaży nie chodzi o to, aby dana osoba kupiła sprzedawany produkt lub usługę.

Celem ukrytej perswazji jest stworzenie w umyśle klienta
takich obrazów,
które ukierunkują go na zachowanie jakiego pragniemy.

Wyobraź sobie, co się stanie, jeśli w rozmowie z klientem, będziesz używać słów nawiązujących do osoby cieszącej się jego szacunkiem:
Wiem, jak bardzo Pan lubi Czesława Miłosza. Powiedział on, że ……”.

I czary działają.

Wykorzystanie odpowiednich słów z właściwymi pytaniami prowadzi do ukierunkowanego toku myślenia,
a ostatecznie do osiągnięcia celu.

Wiele osób, zapewne zastanowi się czy to jest etyczne?

Odpowiedź jest: tak.

Nasza gospodarka, przedsiębiorstwa a także rodziny funkcjonują właśnie dzięki temu, ze ludzie są nakłaniani do kupowania, próbowania, głosowania, ścielenia łóżek, wynoszenia śmieci, zamykania drzwi.

Mam nastoletniego syna i coś o tym wiem 🙂

Istnieje wiele różnych technik perswazji i stanowią one potężne narzędzie.
Jeśli są stosowane w sposób etyczny i odpowiedzialny, każdemu mogą przynieść korzyści.

W naturalny sposób opieramy się temu, w co nie wierzymy, odczuwamy sprzeciw wobec tego czego się obawiamy- dlatego istnieje konieczność pomagania klientom w tworzeniu nowych obrazów niosących nową informację tak, aby mogli w swoich umysłach osiągnąć nowe efekty.
Efekty, które będą sprzyjać sprzedaży twojego produkty, usługi, gdyż pomogłeś klientowi stworzyć nowy obraz tego, jak będzie wyglądała jego przyszłość.

Ludzie są podatni na informacje, postawy, które są zgodne z ich punktem widzenia, przekonaniami. Zawsze staraj się odkryć aktualne poglądy i postawy, tak aby móc je potwierdzić.

Jak osiągnąć zamierzony efekt:

Zidentyfikuj dany problem, sytuację. Coś co twój klient nie chce już doświadczać: wysokie koszty, nieefektywna reklama, wszystko co idzie nie tak, a powinno!

Pomóż klientowi dostrzec, że ociąganie się z rozwiązaniem danego problemu będzie go dużo kosztować. Wciśnij przycisk z bólem, zanim podasz gotowe rozwiązania, w jaki sposób Ty lub twój produkt możecie pomóc.

Niech klient sam określi efekt – jest to ważne aby on sam wybrał najlepszy rezultat. Dlatego zadaj pytanie: „Co byłoby lepsze od tego?”’ „ Jaki byłby według pana najlepszy rezultat?”.

Niech klient sam określi skutki tego efektu, jest to ważne aby zaakceptować. Tu możemy również zadać pytania: „ co ten rezultat oznaczać będzie dla pana i pana firmy?”. I uwaga: odpowiadając, podaj nowy kierunek myśli, który doprowadzi do twojego produktu, usługi.

Potwierdź, że ten rezultat jest właśnie tym, czego pragnie. Służy to temu, aby klient jeszcze raz się zastanowił i uczciwie wobec siebie i ciebie potwierdził. Wtedy będzie to trwałe postępowanie.

Musisz mieć pewność, że twoja propozycja jest dobra dla twojego klienta. Upewnij się czy twoja oferta jest dobrze dopasowana do potrzeb twojego klienta, że skorzysta ze wszystkich możliwości, rozwiązań jakie ona daje.

Nie osądzaj. Nie śpiesz się z oceną, może twój klient ma odmienny punkt widzenia, niż ty. Poświęć trochę czasu, zbuduj z nim relację a może okazać się finalnie, że dojdziecie do porozumienia.

Nie mów, nigdy osobie, którą chcesz przekonać, że się myli! Zastanów się jak ty być zareagował, jakby ktoś mówił ci że ni masz racji. Próbował byś za wszelką cenę udowodnić, że masz rację – twoi klienci zrobią tak samo!

Dołącz

Share this post with your friends!