Brzmi trochę dziwnie, prawda?
Ale możemy kwestię ceny, stanowiącej problem dla każdego klienta nieco „oswoić”.
Przyczyny związane z obawami przed wydatkiem leżą w przeżyciach.
Prawie każdy z nas wydał pieniądze na coś, co okazało się mniej lub wcale nie warte ceny…

Pamiętaj, że cena się liczy, ale prawie zawsze jest coś,
co liczy się dla klienta jeszcze bardziej
!
Poniżej są trzy ważne kwestie, które warto, abyś zapamiętał.

 

NIE STAĆ MNIE NA TO

 

„Nie stać mnie na to” – jest typową odpowiedzią prawie każdego potencjalnego klienta. Bez względu na to, ile coś kosztuje, zazwyczaj kosztuje więcej, niż klient mógłby zapłacić.
Najczęściej przyczyną jest to, że nabywca nie wie, ile dana rzecz lub usługa powinna kosztować.

Wiadomo, że każdy dysponuje ograniczonymi zasobami. Proponowana cena tak naprawdę oznacza inne rzeczy, które potencjalny klient mógłby nabyć za tą samą cenę.

Każdy zakup oznacza wykluczenie czegoś innego.

Wszyscy wysoko cenimy wolność wyboru. A wydatek, to ograniczenie tej swobody.

Dlatego, gdy mowa o cenie, automatyczną odpowiedzią jest „Nie stać mnie”. Gdy potencjalny nabywca usłyszy najpierw cenę, zanim uświadomi sobie korzyści – z góry zrezygnuje z zakupu.

Dlatego ważne jest, aby odwrócić kolejność i najpierw uwypuklić korzyści.

 

ODRÓŻNIJ CHĘĆ ZAPŁATY OD WYDOLNOŚCI FINANSOWEJ

 

Gotowość, a zdolność do zapłaty, to nie to samo.

Nikt nie ma ochoty na płacenie. Nikt nie chce pozbywać się gotówki, a tym samym ogra­niczać swój wolny wybór. Czym innym jest kwestia tego, czy kogoś na coś stać. Większość osób może sobie pozwolić na produkt, na którym im zależy.

Twoim zadaniem jako sprzedawcy jest rozbudzenie w potencjalnym kliencie chęci wydania pieniędzy, aby zaspokoić swoje potrzeby.

Możesz to zrobić poprzez wielokrotne podkreślanie korzyści wynikających z zakupu i zalet produktu.

Im bardziej klient pożąda Twój produkt lub usługę, tym jest skłonniejszy do wydania pieniędzy.

 

CENA TYLKO W DOBRYM MOMENCIE

 

Cena wymieniona w nieodpowiedniej chwili, niweczy finalizację sprzedaży.
Jest to jedna z podstawowych zasad, obowiązujących w handlu.

Jeśli zajmiesz się kwestią ceny na początek, zamkniesz sobie drzwi do sukcesu. Wtedy klient straci zainteresowanie produktem czy usługą i rozmowa skończy się.

A co zrobić, gdy klient pyta już na początku o cenę?

Często klient zapyta „Ile to kosztuje” nie mając jeszcze zielonego pojęcia, co mu oferujesz. Nie rozumie, ile korzyści może przynieść posiadanie produktu.

Pomyśl o jednej ważnej sprawie:

Klient podejmuje decyzję o zakupie, po rozważeniu wszystkich za i przeciw. „Za”, czyli jakie korzyści przyniesie mu produkt. „Przeciw”, czyli jakie inne produkty mógłby mieć w zamian. Jeśli więc na początku prezentacji zacznie rozważać cenę, będzie miał więcej punktów ujemnych, niż dodatnich. Wtedy podejmie negatywną decyzję.

I na koniec….

Kiedy rozmawiałam z klientami, niemal wszyscy zadawali to samo pytanie: „A ile to kosztuje?”
Jako początkujący sprzedawca mówiłam cenę, a tym samym traciłam klientów.
Znalazłam więc  metodę.

Gdy padało pytanie:

– Ile to kosztuje?

Odpowiadałam:

– Właśnie w tym cała rzecz! Jeżeli produkt nie jest idealny dla Pana, to nic nie kosztuje!

– Jak to?

– Chciałabym tylko się upewnić, czy mój produkt nie jest właśnie dla Pana, to go Pan nie weźmie, prawda?

– Nie, nie wezmę.

– Cóż, w takim razie, skoro Pan tego nie chce, to nic Pan nie zapłaci.

To zawsze skutecznie rozbudzało zaciekawienie i prowokowało takie słowa:

– Dobrze, a więc co Pani oferuje?

Odpowiadałam:

– O tym właśnie chcę porozmawiać. Zajmie to zaledwie 10 minut.

Jeśli więc klient zada pytanie: „Ile to będzie kosztowało”, odpowiedz:

„Nic nie będzie kosztowało, jeśli okaże się, że to nie jest rozwiązanie dla Pana”.

Czy chcesz poznać dobrze działającą, wypróbowaną Metodę Budowy Biznesu?

To nic innego, jak połączenie odpowiednio przygotowanych stron internetowych
z kolejką wiadomości e-mail, które są wysyłane do osób zainteresowanych
tematyką związaną z Twoim biznesem.

Chciałbyś zapoznać się z tym tematem bliżej
, a może bezpośrednio zobaczyć, jak to możesz zrobić?

Skorzystaj z naszych szkoleń i warsztatów,
które odbywają się zarówno online jak i w wielu miastach w Polsce.

>>>>Zapisz się na szkolenia TUTAJ>>>>

A teraz poznaj 3 sposoby na zwiększenie codziennej wydajności !!!

 

Dołącz

Share this post with your friends!